lets find it

Monday, November 29, 2010

kejahilan



hurm...
nak tidur awal..
esok parents aku ada buat kenduri sikit..
knduri kesyukuran+ kenduri arwah..
pastinya esok adalah hari yang agak penat..

6.30 esok en tuan ayah dah kena g market..beli barang2 basah..
tadi aku bersama tuan ayah g supermarket beli barang2..
mau dekat 4 ratus juga habis..
tak pe la..name pon untuk kenduri..
haha..nk cerita 1 benda..
dalam list barang tu tetiba tertulis " buah pelaga"
pe benda tah..memandangkan puan emak tak join.,.
maka tuan ayah pon bersuara


"nurul cuba p cari buah pelaga ni"
nurul: hah??mana nak cari..hurm.( buat2 la cari..) hurm ayah..buah pelaga tu rupa dia mcm mana?
ayah: macam buah la kot..mana taw
nurul: erk..buah mcm2 rupa..buah apa plak orang masuk dalam gulai?( confuse sebentar)



ttiba da sorang pakcik agak tua ar..

"chek..bihun kat rak mana?'

adoi..nampak aku ni ada rupa macam pekerja situ ka?-

"mintak maaf pakcik..saya pon tak taw..kat depan tu kot"
dalam 5 minit dia mai lagi..

"chek ni garam ka gula..pakcik tak berapa nampak" "pakcik nak garam ka gula?kalo gula btoi la tu yang pakcik ambik tu"hehe.,.



tuan ayah: nurul..jumpa tak buah pelaga tu?
nurul: ok give up..seyes cakap tak taw..


pastu ada sorang makcik,,
"chek,,cabai kering kat mana?




adoi 4 da 2nd time..

"mintak maaf makcik saya bukan kerja kat sini..


makcik: "owh tengok chek dok melilau kot sini ingat pekerja"

ok ayat tu menyedapkan ati aku..ingatkan dia nak kata tengok gaya macam pekerja situ,haha


" dak aih..saya cari buah pelaga kat mana tah? makcik: tu dalam kotak tu..


aku tengok kotak tu..giler mcm2 buah..bentuk suma ada..

makcik: awat tak ambik??kn ada kat situ
adoi..ni susah aku nak cakap..

"erk..macam2 buah ja ada..yang mana tah rupa buah pelaga tu?saya rabun"( ayat cover)

makcik: lor..patutla duk termenung lama sangat..haha..ni ar buah pelaga..

" ( sambil senyum) terima kasih ar makcik..

dah aku jalan kat depan skit..mak cik tu cakap..


" ni mesti tak masuk dapur..buah pelaga tu besaq juga takkan tak buleh nampak..tapi gula dengan garam bleh plak nampak"


ceit..dia taw..adoi...bisa..hahah..

xpela..tengok belakang senyum ja..
admit la..aku memang tak taw..haha



ok..kawan2..ni la rupa buah pelaga tu.,hehe

so kesimpulan nya...









sepanjang cuti semester ni kena rajin masok dapur..
haha..masuk tu pasti,,
masak tu insyallah..hahah

No comments: