lets find it

Monday, September 19, 2011

owh si mulut manis~apakah???






assalammualaikum...

korang of course semua pernah dengar or tahu term " si mulut manis" kan?kan?
hurm..selalunya term ini ditujukan untuk kaum lelaki la..
selalunya..tapi tak semua la..
perempuan pon ada juga yabg bermulut manis ni..

tetiba nak share dengan korang pasal isu mulut manis ni.
korang pernah tak berada di situasi berdepan or menjadi mangsa wanita or lelaki yang bermulut manis ni?
ok.aku mengaku.
aku sering juga berdepan dengan orang-orang yang macam ini..
maybe ada dikalangan korang juga pon cakap maybe aku pon jenis camni..tak pe la ..tu pendapat korang nak cakap aku ape pon..:) peace~

aku tak kisah pon nak bermulut manis bak bertan-tan gula dalam mulut korang pon.
sumpah tak kisah.
tapi agak geram la bila seseorang tu sangat la bermulut manis bila dengan kita..
kononnya im the everthing..knonnya semua yang ada pada kita semua sangat baik..sangat indah la..time tu korang maybe akan rasa ..wow! di awangan..yela even boyfriend sendiri pon tak cakap camtu kan?haha..
tapi camne pon aku sentiasa beringat...ala..mostly lelaki ni memang camtu
dan aku tak pernah berharap apa2 pon.itu yang pasti..;)


then bila korang persoalkan pasal skandal dia ke, gf die ke..
mesti die akan cakap yang kononnya dia terpaksa untuk jaga hati la..kononya di hati siapa yang tahu...kononya dah rimas la dengan relation tu..
yeah and of course lelaki nak jaga market kan?
time tu la relation yang tengah2 elok..tapi dikatanya tengah terumbang ambing..
gf yang dulu cantik sekarang dah tak cantik..or gf pon main kayu tiga.
sedangkan gf tu punya la setia...siap duk pelik lagi kenapa bf die tetiba dah jarang sms, yela dah bf dah duk sms or chat dengan gurl lain..;)

aku tak cakap lelaki je macam ni..sebab aku tahu tu salah satu taktik lelaki..and maybe gurl pon ada yang macam tu.

tapi yang pelik ni..
bila gf dia ke macam dapat tahu..
dia cerita pulak yang kononya perempuan tu yang terhegeh2..
siap tunjuk sms yang gurl tu hantar,tapi sent item die dah delete.
mana boleh nampk die jahat kan?market kena jaga..tamak itu harus kan?
alek2 gurl yang manjadi magsa si mulut manis ni jugala yang jahat.
dahla jadi mangsa si mulut manis, kena label plak perempuan gedik, perampas etc..
dah tu kalau si gf dah nama perempuan.tak sah la kalau tak bercerita pulak kat kawan2 kan?
so hiduplah si mangsa ni sebagai perempuan yang di label macam2..hehe..

dan si lelaki tadi pon hidup gembira je..
yela gf die mesti percaya die..mulut memujuk harus manis,,
then si gf pon mula lah update status tengah berbahagia bersama tersayang..upload pic ..buat prof picture segala bagai.
tapi yela..bf die..suka hati diala kan ank upload 40 ratus pic bf die pon kn?hahaha
tapi die lupa yang esoknya bf die msti akan pujuk pulak si mangsa dengan the next ayat manis..
time tu maybe la keluar pulak cerita " gf sy tu psycho la..kang die buat benda bukan-bukan..so saya terpaksa ikut" or " kang kawan-kawan kelas cakap apa pulak kalau dorang semua nampak saya bergaduh dengan dia"
see??? lelaki tak kan bagi reason yang akan nampak diri die jahat..hehe
respect ar!~



so buat korang semua,
hati-hatilah..kadang-kadang kita jangan terlalu percaya orang..
perlu juga ada rasa tak percaya even sikit.
dan perlu diingat wahai bf ke..gf ke..mangsa ke.,.pemangsa ke...

"tepuk sebelah tangan mesti tak kan berbunyi"

sebelum nak tuduh orang ape2 pon..nilai dulu perangai gf/ bf kita bagaimana~ :)

renung-renungkanla..;)
peace~

kalo ini yang bermulut manis aku tak kisah ;)

No comments: