lets find it

Thursday, March 17, 2011

persepsi menguris dan terguris

salam.


belog ini tersangat lah lama tak berupdate..
sory kalian tersangat la busy..hu3..
macam- macam hal terjadi..

neway emosi dalam diri pon tersangatla haru biru
macam- macam rasa kekadang..
rasa muak..rasa nenyampah rasa penat rasa sedih, rasa nk merajuk lama-lama..rasa nk lari jauh- jauh dari semua ni ..
aku ni kalau kalian mengenali bukanlah seorang yang kuat..
seyes..mulut cakap kuat..tapi hati aku lemah..
aku memang tersangat sensitif..dan lately ini aku banyak sangat terasa hati, makan hati, terusik hati, tercalar hati dan macam-macam lagi lah.
aku penat..aku faham..kalian semua pon penat..
kita semua pon penat..
tapi pliz..cukup- cukupla mnguris hati aku..cukup-cukup lah mengata aku..
aku dulu kalau kawan-kawan lama aku kenal..
aku jenis outspoken..mulut aku tak ada stop..
aku main cakap ja..
tp environment sini lain..
masing-masing manusia plastik..
dan mostly semua nak jadi plastik..konon kat depan buat baik..
sebab masing- maisng nak tutup kesalahan diri masing - masing..
apa yang korang-korang dapat kalau buat camtu
ok.
aku faham.
dengan harapan orang akan cakap.."eyh aku suka ar dengan si A tu..aku tngok dia bukan jenis mengata orang"
"eyh aku suka la si B tu dia jenis yang wat hal sendiri"
" eyh mulut si A boleh percaya dari mulut si B"
" eyh aku respect ar ngn C tu dia budak baik..bukan macam A ke B ke cakap
nak bagus je tapi hampeh"
haha..tu ke yang semua orang nak?'
ok. aku tak kata orang lain kadang- kadang diri kau pon camtu..
silap menilai orang..kadang- kadang bila tak kenal 1st impression kita, kita akan assume orang macam- macam..
begitu juga aku..
aku jenis mudah percaya dan akan sangat assume orang sekeliling aku semua dengan tersangat positif.
tp lama-lama percayalah..even sikit akan keluar juga certain peragai dia yang akan wat kita terbuka mata..yang korang tak terfikir pon dia camtu selama ni.
kali ke 2 aku tegaskan.
aku bukan cakap untuk orang-orang tertentu je..aku pon maybe cakap untuk diri aku juga,,
well..kalo kalian nak tahu, aku ni macam- macam orang mengata,,
even kekadang aku rasa orang tu tersangat baik dengan aku pon..tapi percayala..aku jenis yang sangat boleh tahu siapa yang bercakap pasal aku..
sangat ok.. dan pastinya rasa hati aku mostly tak salah.
cuba tanya bf aku kalau tak parcaya. mostly aku cerita kat dia..
kadang- kadang depan kita sangat baik..tapi belakang macam- macam cerita keluar
isu mulut jahat, isu cakap nak gempak, isu besar kepala, isu gedik-gedik, isu aku jenis degil,
tipulah kalau aku cakap aku tak kisah.
aku sangat kisah ok.
tp kat sini aku dah belajar sikit cara dari orang sekeliling.
yela dorang tak suka aku.tak suka cara aku
tapi dorang layan aku sangat nicely..wah thanks sangat2..
terharu sikit..haha..
walaupon aku taw tak berapa nak ikhlas yela sebab nak jaga hati aku,
aku ok je..
respon mesti baik punye..
sebab kat sini aku pon seorang hipokrit yang berjaya..
tak pelah.tak suka aku tak pe..
aku ok je..
lagipon aku tension sangat..
penat
19/3 -futsal
20/3- netball
21/3- tutorial
22/3- Marketing Research
23/ 3- report bel
30/3- report product
tu untuk mggu ni je..will be updte next post..
daa~

No comments: